بهترین راه های تهیه وسایل آتش نشانی با کیفیت

بهترین راه های تهیه وسایل آتش نشانی با کیفیت

آیا می دانید که وظایف یک آتش نشان چیست؟ چه کارهایی را برای نجات جان و مال افراد انجام می دهد؟ برای انجام دادن این امور به چه وسایلی نیاز دارد؟

اگر محلی دچار حریق شود، شخصی زیر آوار یا درون آسانسور گرفتار شود، اگر فردی در معرض سقوط است و خیلی از موارد دیگر اولین فکر این است که با آتش نشان تماس حاصل شود. همانطور که اشاره کردیم حوادثی که افراد با آن درگیر هستند بسیار متفاوت است در نتیجه تجهیزات و وسایل آتش نشان ها هم بسیار متفاوت است. 

برخی از این وسایل آتش نشانی در محیط کار و زندگی نصب شده اند و به نوعی دست نشانده خود آتش نشان ها هستند که در صورت عدم حضور افراد آتش نشان و یا دیر حاضر شدن در موقعیت از پیشرفت حوادث و به وجود آمدن حوادث ناگوار جلوگیری شود.

در محیط های کارگاهی که افراد دارای مشاغلی هستند که فعالیت های جسمانی را طلب می کند وسایل آتش نشانی و تجهیزات ایمنی بیشتری به چشم می خورد.

تمام وسایل آتش نشانی برای این منظور به وجود آمده است که در مواقع خطر و اورژانسی بتوان از آن برای کاهش شدت حوادث استفاده کرد.

وسایل آتش نشانی

اما برخی از لوازم  و وسایل  آتش نشانی در  محیط  های سکونت و  کار  افراد  نصب می شود و ضریب ایمنی ساختمان را افزایش می دهد. این وسایل توسط یک نیروی  متخصص  و  با  نظارت  افراد  آتش نشانی  در محل های استاندارد با یک فاصله معینی نصب می شود. امروزه گرفتن پایان کار ساختمان کمی سخت شده است. ابتدا نیروهای آتش نشانی ساختمان را بررسی می کند تا تمام امور ایمنی در آن رعایت شده باشد و استاندارد بودن دستگاه ها را چک میکند سپس پایان کار را دریافت می کند.

وسایل آتش نشانی موجود در ساختمان ها کپسول آتش نشانی، سیستم اعلام حریق و سیستم اطفاء حریق است. بیشترین حوادثی که برای ساختمان ها ایجاد  می شود حریق و آتش سوزی است و این وسایل برای جلوگیری از پیشرفت حریق است.

وسایل آتش نشانی در مواقع  بحران  استفاده  می شود  در  نتیجه استاندارد و با  کیفیت  بودن  آن یکی از مواردی است که  باید  به  آن توجه کرد. در اینجا مشخصات استاندارد بودن هر یک از وسایل را بیان می کنیم تا از هر جایی که اقدام به خرید تجهیزات ایمنی کردید بتوانید خرید درستی انجام دهید.

مهمترین نکته در مورد کپسول جنس مواد خفه کننده داخلش است. هر آتش با یک ماده دچار آتش سوزی می شود و برای خاموش کردن باید آن ماده اصلی را حذف کرد. ماده خفه کننده را باید بر اساس آتش انتخاب کرد.این هم بستگی به محیطی دارد که میخواهید از کپسول آتش نشانی استفاده کنید. کپسول آب و گاز در محیط های اداری و مسکونی که بیشتری ماده منفجره جامدات است استفاده می شود. وزنی حدود ۲ تا ۱۲ کیلوگرم دارد تا بتوانید آن را به راحتی بلند و حمل کنید.

کپسول آتش نشانی

امروزه در تمام جهان اهمیت استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق شناخته شده است. سیستم اعلام حریق یک دستگاه سفید رنگی است که روی سقف ساختمان ها نصب می شود و به علائم آتش حساس است. هر زمانی که دما، دود و گرما احساس کرد شروع به آلارم زدن می کند و به نزدیک ترین مرکز آتش نشانی اطلاع رسانی می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله فایرباکس چیست را مطالعه کنید.

سیستم اطفاء حریق می تواند یکی از عوامل اصلی آتش سوزی را برطرف و حریق را کنترل کند.  این سیستم هم یک دستگاه سفید رنگی است که روی سقف ساختمان نصب می شود به دما حساس است و با بالا رفتن دمای محیط به صورت خودکار سعی در خاموش کردن آتش می کند. این سیستم شروع به آب پاشی می کند و دمای محیط را کاهش می دهد.

قبل از اتفاق و حوادث باید طریقه استفاده از آن ها را یاد بگیرید تا بتوانید آرامش خود را حفظ کنید و از این وسایل آتش نشانی به درستی استفاده کنید.

همانطور که گفتیم وسایل آتش نشانی به اطفاء حریق ختم نمی شود بلکه ابزارهای نجات دهنده و امداد را نیز شامل می شود. در شرایط بحرانی مهم ترین اولویت سالم ماندن خود آتش نشان است که بتواند از جان و مال شما محافظت کند. وسایل آتش نشانی فردی خود شخص آتش نشان هم باید از مواد درجه یک و اصل ساخته شود.

در نتیجه به وسایل آتش نشانی درجه یک و استاندارد نیاز دارد. زمانی که فرد وارد عملیات می شود با تکیه و اعتماد به ابزاری که دارد شروع به عملیات نجات می کند. در نتیجه برای هر کاری که ایمنی و نجات افراد را شامل شود باید از تجهیزات و وسایل آتش نشانی استفاده کرد. بهترین راه برای تهیه وسایل آتش نشانی استاندارد مراجعه به فروشگاه یونکس است تا بتوانید ابزاری با قیمت مناسب و کیفیتی عالی خریداری کنید و هنگام استفاده از آن ها بسیار راحت و مطمئن باشید.

Rate this post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.