تضمین ایمنی با خرید جعبه آتش نشانی توکار

جعبه آتش نشانی توکار با استاندارد جهانی

در تمامی ساختمان ها و محل سکونت ها و واحدهای اداری، از سیستم اطفاء حریق جعبه آتش نشانی توکار استفاده میشود. همانطور که از اسم این جعبه آتش نشانی مشخص است، به محلی از یک طبقه ساختمان و یا خانه که جعبه آتش نشانی توکار در آن محل نصب میشود.

همچنین این سیستم در پایان مرحله ساختمان بعد از گچ کاری و رنگ زدن ساختمان در محل از پیش تعیین شده نصب میشود و در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار میگیرد.

هدف از محل جعبه آتش نشانی توکار امنیت بیشتر ساختمان و دسترسی سریع این جعبه میباشد، که با استاندارد جهانی محل آن تایین میشود.

محل نصب جعبه آتش نشانی توکار

بهتر است برای اطلاعات بیشتر محل قرارگیری جعبه این را هم بدانید. ارتفاع کف جعبه آتش نشانی نصب شده از کف ساختمان باید بین  ۱۰۰ سانتی متر تا ۱۵۰ سانتی متر باشد. راهروها، کنار خروجی های اضطراری برای محافظت از راه خروج در برابر آتش سوزی، پاگرد طبقات و به طور کلی بیرون از واحد های ساختمان، مکان خوبی برای جعبه آتش نشانی است،

اما استاندارد نصب که باید حتما رعایت شود، محل صحیح جعبه آتش نشانی توکار می باشد و در مواقع ضروری بدون هیچ مشکلی عمل اطفاء حریق سریع انجام گیرد. همچنین در زمان بیرون کشیدن شیلنگ برای انجام عملیات اطفاء حریق باید جعبه آتش نشانی توکار نصب شده به گونه ای باشد که شما در باز کردن شیلنگ آتش نشانی از جعبه هیچ مشکلی نداشته باشید و هیچ چیزی مانع شما نشود.

در ادامه مطلب، گروه یونکس در مورد انواع نوع جعبه آتش نشانی توکار مطالب مفید را برای شما شرح میدهد، و نکات مهم در خصوص جعبه آتش نشانی برای شما عزیزان توضیح میدهیم.

جعبه آتش نشانی توکار

سیستم آب رسانی در جعبه آتش نشانی توکار

سیستم های آب رسانی جعبه های آتش نشانی را رایزر می نامند.  سیستم لوله کشی به این شکل است که همیشه آماده آب رسانی میباشد و همیشه دارای آب است. همچنین طراحی ساده این شلنگ و قرقره های بکار رفته برای همگان قابل استفاده است.

آب مورد استفاده در این سیستم، طراحی‌های متفاوتی دارد که مهندسین ساختمان آن را از پیش تعیین کرده اند.

ممکن است آب از بالای ساختمان و یا از موتورخانه در کف ساختمان در رایزر پمپاژ می شود و تا زمانی که نیرو های آتش نشانی برای اطفاء حریق برسند آتش سوزی را کنترل می‌کند.

همچنین جعبه آتش نشانی توکار از حیث کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند و ممکن است مقداری باهم متفاوت ساخته شوند.

به عنوان مثال یک جعبه آتش نشانی می‌تواند در یک ساختمان مسکونی استفاده شود و یا در یک کارخانه صنعتی که وسایل سوختنی بیشتر است، جعبه متفاوت نصب شود.

انواع جعبه آتش نشانی که مجهز به قرقره و شیلنگ هستند:

  • Hose- Reel
  • Firebox

انواع جعبه آتش نشانی توکار

  • جعبه آتش نشانی که مجهز است به قرقره و شیلنگ آتش نشانی.
  • جعبه آتش نشانی مخصوص نگهداری کپسول های آتش نشانی.

قرقره و شیلنگ های حوض ریلی

جنس شیلنگ های حوض ریلی از پلاستیک است و استفاده از آنها بسیار راحت می‌باشد، آبرسانی به آنها بوسیله هرزگردی برنجی که در وسط قرقره است تامین می شود.

استفاده از این قرقره و شیلنگ ها اصلا نیازی به آموزش ندارد و همه می تواند به راحتی از آنها استفاده کنند. قیمت این نمونه قرقره و شیلنگ از نمونه برزنتی بیشتر است و دارای عمر بیشتری هم هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع کوپلینگ آتش نشانی را مطالعه کنید.

ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی توکار حوض ریلی(Hose-Reel)

استفاده از امکانات مشابه مانند قرقره، شیلنگ آتش نشانی و کپسول آتش نشانی در جعبه های آتش نشانی باعث شده است که بیشتر جعبه های آتش نشانی دارای تناسب ابعاد مشخصی باشند که در ادامه با مثال این تناسب را برای شما توضیح می دهیم.

مثال:

به عنوان مثال یک قرقره با شیلنگ ۴.۳ که دارای طول ۲۰ متر است را در اختیار دارید و یا بهتر بگوییم: قرار است که این قرقره وشیلنگ در جعبه آتش نشانی شما جای بگیرند. در چنین حالتی شما جعبه آتش نشانی شما باید در ابعاد زیر ساخته و به شما تحویل داده شود:

طول: ۷۰ سانتی متر

عرض: ۷۰ سانتی متر

مساحتی که روی دیوار اشغال می کند: ۱۴۰ سانتی متر مربع

عمق: ۱۸ سانتی متر

نقشه آتش نشانی توکار

شیر آلات و کوپلینگ آتش نشانی مورد استفاده در جعبه آتش نشانی توکار

شیرها و کوپلینگ‌های آتش نشانی فقط در نمونه‌هایی از جعبه آتش نشانی توکار استفاده می شود که در آن ها از از قرقره و شیلنگ آتش نشانی برزنتی استفاده شده باشد.

این تجهیزات به شما این امکان را می دهند که در زمان حادثه شیلنگ برزنتی را با استفاده از کوپلینگ به شیر آتش نشانی موجود در جعبه آتش نشانی وصل کنید. شیلنگ برزنتی را به صورت کامل و بدون تا یا خمش و کامل بازکنید و سپس شیر آتش نشانی را بازکرده تا آب به داخل شیلنگ هدایت شود و توانید از آن استفاده کنید.

قیمت جعبه آتش نشانی توکار

امروزه جعبه آتش نشانی در برندها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند. علاوه بر پارامترهای ابعاد و برند نوع جنس استفاده شده برای تولید جعبه آتش نشانی توکار از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر روی قیمت جعبه آتش نشانی توکار می باشد. فلز ساده و استیل از پرکاربردترین نوع جنس برای جعبه آتش نشانی توکار می باشد.

پیام ایمنی:

  • در صورتی که داخل کانکس یا چادری که در آن سکونت دارید، دریچه ورود هوا تعبیه نشده است، از وسایل گرمایشی با سوخت فسیلی اکیدا استفاده نکنید.
  • تعمیر و نصب وسایل گرمایشی صرفا توسط مراکز مجاز و افراد متخصص انجام شود.
  • استفاده از بخاری های بدون دودکش در اماکن مسکونی ممنوع می باشد.
  • در زمان استشمام بوی گاز بهترین و اولین کار خروج از ساختمان است.

بهترین جعبه آتش نشانی توکار را از یونکس بخواهید

چنانچه تصمیم به خرید جعبه آتش نشانی در ابعاد و اندازه های مورد نظر خود دارید. می توانید جهت دریافت لیست قیمت جعبه آتش نشانی توکار  با واحد فروش جعبه آتش نشانی یونکس با شماره ۰۲۱۶۶۴۹۸۳۶۶ تماس بگیرید.

در پایان، برای خرید تمامی محصولات حفاظتی همچنین حفاظت فردی و تجهیزات آتش نشانی مانند لباس کار و همچنین فروش عمده و سازمانی محصول مربوطه، شما میتوانید با واحد پشتیبانی ما در شرکت یونکس تماس بگیرید، و با مشاوره رایگان در سریع ترین زمان محصول مورد نیاز خود را از ما بخواهید.

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.