ویژگی های یک کفش کار استاندارد چیست؟

به چه شغل و حرفه ای مشغول هستید؟ چه میزان خطری در محیط کاری شما وجود دارد؟ و برای محافظت و مراقبت از خود چه نکاتی را رعایت می کنید؟ در  برخی  از  مشاغل  پوشیدن  لباس  های  ایمنی  جزء  الزامات حین کار  محسوب  می شود  و نبود آن می تواند زندگی و جان افراد را به خطر بیندازد. لباس کار یا لباس ایمنی که افراد به تن میکنند بسته به محیط کاری دارای کلاه کار، عینک ایمنی، دستکش کار، روپوش و شلوار کار و کفش کار می باشد. 

پا قلب دوم است و باید از آن مراقبت شود. کفش کار باید دارای استاندارد هایی باشد که پا را اذیت نکند. کفش کاری که باید یه لایه حفاظتی برای شخص ایجاد کند نباید خودش آسیب زننده باشد.

استانداردهای یک کفش کار مناسب

خطراتی که در محیط کار افراد را تهدید می کنند متفاوت است. در یک محیط کاری خطر سقوط اجسام روی پا زیاد است و در محیط دیگر خطر سوختن و آتش گرفتن وجود دارد. در نتیجه کفش ایمنی را باید متناسب با محیط کار و خطرات موجود در آن خریداری کنید. در طراحی و تولید کفش کار استاندارد هایی وجود دارد که باید رعایت شود.

کفش کار باید راحت و سبک باشد. احساس یک وزنه سنگین در فرد ایجاد نکند. پوشیدن کفش ایمنی که در فرد احساس ناراحتی می کند زیاد دوام نمی آورد و فرد تمایلی به پوشیدن کفش کار این چنینی ندارد و این می تواند خطرناک باشد.

هنگام خرید کفش کار سایز آن را تست کنید. کفش کار باید متناسب با سایز پاهای شما باشد. کفش کوچکتر یا بزرگتر از سایز پا می تواند میزان خطر را افزایش دهد.

کفش ایمنی کار

کفش کار باید انعطاف بالایی داشته باشد. در حرکت هایی که فرد دارد نباید محدودیت حرکتی ایجاد کند. این مورد در کفش کارهایی که افراد در محیط های کارگاهی استفاده می کنند بسیار مهم است.

کفش کار باید کمی ساق داشته باشد. تا بتواند از مچ پایتان در برابر آسیب های وارده محافظت کند.

شرایط اقلیمی محیط های کاری با یک دیگر متفاوت است. شاید در محیط سرد با دمای منفی صفر مشغول به فعالیت هستید یا محیط کار شما در کنار حرارت و کوره داغ است. کفش ایمنی باید از پاهای شما در مقابل سرما و گرما محافظت کند. در واقع باید به نوعی باید عایق گرما و سرما باشد.

در تولید کفش کار باید بسیار دقت نمود تا مسائل بهداشتی در آن کاملا رعایت شده باشد. اگر کفش نامناسب انتخاب کنید پای شما بوی نامطبوع به خود می گیرد، دچار میخچه و قارچ می شود. برای جلوگیری از این اتفاقات باید از کفش ایمنی مناسب و استاندارد استفاده کرد.

در انتخاب کفش ایمنی به جنس کفش دقت کنید این کفش باید دارای ماندگاری بالایی باشد و در برابر حوادثی که در حین فعالیت رخ می دهد ایستایی بالایی داشته باشد. بهترین جنس برای تولید کفش ایمنی چرم گاو است. چرم علاوه بر مقاومت بالایی که دارد می تواند از پای شما در برابر سرما و گرما محافظت کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله اصول ایمنی در یک مغازه را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از کفش کار استاندارد

شاید  پوشیدن  کفش  کار  کمی  سخت باشد  اما نمی توان از مزایایی که برای شما به ارمغان می آورد غافل شد. تحقیقات نشان می دهد که آسیب های شدیدی که در محیط کاری اتفاق می افتد با پوشیدن کفش ایمنی قابل پیشگیری است.

اگر در محیط سرد با درجه دما پایین مشغول به کار هستید، با گرم نگه داشتن پاهای شما، در برابر سرما محافظت می کند.

در محیط هایی که امکان بروز آتش سوزی وجود دارد پوشیدن کفش کار می تواند از پاهای شما در برابر شعله های آتش محافظت کند. فقط باید جنس کفش ایمنی را در نظر بگیرید که در برابر دمای بالا مواد شیمیایی یا فلزات مقاوم باشد.

خرید کفش کار

اگر شما در محیط کاری مجبور هستید که با جریان الکتریسیته کار کنید باید لباس کار ایمنی بپوشید و کفش کار شما باید عایق و نارسانای برق باشد. در نتیجه در کفش ایمنی مخصوص حرفه شما نباید از اجسام فلزی استفاده شود.

زمانی که در محیط های سخت مشغول به فعالیت هستید مانند محیط های کوهستانی یا بتنی عضلات پا، کمر و ستون فقرات شما خسته می شود. اما اگر کفش ایمنی و استاندارد به پا کنید از این خستگی مفرط جلوگیری می کند.

برای خرید یک کفش استاندارد که بتواند تمام ویژگی های مطرح شده را داشته باشد و محافظت کاملی از پا برای شما ایجاد کند باید به فروشگاه های معتبر که لوازم و تجهیزات فردی را ارائه می دهند مراجعه کنید. شاید کفش کار قیمت بالاتری نسبت به کفش های معمولی داشته باشد اما می توانید خیالتان راحت باشد که بیشترین میزان مراقبت از پا را خواهید داشت. یونکس فروشگاه معتبر لوازم و تجهیزات فردی و آتش نشانی است و میتواند کالاهای با کیفیت و استاندارد خود را با قیمت مناسب عرضه کند.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.