محافظت از اعضای خانواده در برابر مواد مضر و سمی محیط کار

محافظت از اعضای خانواده در برابر مواد مضر و سمی محیط کار

در بعضی از صنایع، ممکن است کارگران به اشتباه و بدون اینکه متوجه شوند مواد سمی موجود از محل کار را به منزل و محل زندگی خود انتقال دهند. به همین دلیل موسسه ی ملی سلامت و بهداشت مشاغل یا همان NIOSH، پس از مطالعات فراوان و طرح راهکارهای درست، تلاش دارد که سطح خطر و صدمات و آسیب های ناشی از جانب مواد شیمیایی که می تواند خانواده ی شما را تهدید می کند را کاهش دهد.

موسسه NIOSH با همکاری چندین آژانس دولتی واقع در ۲۸ کشور و ۳۶ ایالت دنیا، با بررسی و مطالعه بسیاری از موارد در صنایع و مشاغل گوناگون، متوجه شدند که انتقال مواد خطرناک و شیمیایی از محل کار در بیشتر موارد موجب بروز و پیدایش بیماری های تنفسی، عصبی و مسمومییت در بین اعضای خانواده و هم اتاقی ها میشود.

محافظت

مواد سمی گوناگونی وجود دارند که ممکن است از محل کار به منزل انتقال پیدا کند، از جمله: آزبست، سرب، جیوه، آرسنیک، سموم آفت کش و مواد شیمیایی، شیشه های فیبری و عوامل عفونی داخل بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و مزارع.

این مواد سمی و خطرناک می توانند از راه های بسیاری وارد خانه و منزل شما شوند که بارزترین آن انتقال از طریق لباس کار آلوده و شستشو و خشک کردن آن با لباس های دیگر و توسط یک ماشین لباس شویی می باشد. مواد سمی موجود روی سطح بدن و ابزار کار کارگران یکی دیگر از راه های انتقال سموم و آلودگی به منزل و خانه ی افراد می باشد. بعضی اوقات، سر زدن و دیدار اعضای خانواده در محل کار نیز می تواند باعث سرایت این مواد به محل زندگی افراد و بروز مشکلات شود.

با رعایت نکات و دستورات ارائه شده توسط موسسه ی NIOSH ، می توان از سرایت این مواد به منزل جلوگیری کرد و مانع از صدمه دیدن اعضای خانواده شد:

  • بالا بردن سطح آگاهی کارگران از مواد شیمیایی گوناگون موجود در محل کار
  • کاهش سطح خطر با اعمال و بکارگیری اصول ایمنی مناسب
  • تعویض لباس کار در محل کار پیش از رفتن به منزل
  • دسته بندی، نگهداری و شستشوی لباس کار جدا از لباس های دیگر
  • حمام و شستشوی بدن در محل کار، در صورت امکان
  • اجتناب از بردن وسایل و ابزار محل کار به منزل و استفاده از آنها
  • منع اعضای فامیل برای ورود به قسمت ها و بخش های آلوده محل کار

محافظت

با آموزش، تهیه تجهیزات حفاظت فردی و ایجاد محلی برای حمام کارگران، از آنها و خانواده ی آنها در برابر خطر آلودگی مراقبت و محافظت کنید. با تهیه تجهیزات محافظت فردی مناسب مانند دستکش و چکمه می توانید ایمنی کارگران خود را در محل کار افزایش دهید.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله ایمنی در عملیات راه اندازی دکل و کاهش سطح خطرات را مطالعه کنید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.