راهنمای انتخاب مناسب ترین لباس هنگام خرید لباس کار

لباسی که شما برای شروع فعالیت و کار به تن می کنید که هم وجه و ظاهر حرفه ای خود را نشان دهید و هم بتوانید از تمام بدنتان حین کار محافظت کنید را لباس کار می گویند. اما برای خرید لباس کار به چه نکاتی توجه می کنید؟ چه معیارهایی برای خرید لباس کار در ذهنتان دارید. در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی ارائه دهیم تا هنگام خرید لباس کار با خیالی آسوده اقدام کنید.
لباس کار با توجه به شغل و محیط کاری طراحی و تولید می شود. هر کدام باید ویژگی های مختلفی داشته باشد. مثلا لباس کار یک پرستار با مکانیک خودرو بسیار متفاوت است. یکی از این تفاوت ها رنگ آن ها است. لباس کار پرستاری باید سفید باشد تا آلودگی را نشان دهد و برعکس لباس  کار  مکانیک  باید  تیره  باشد  تا  سیاهی و  کثیفی  را  زیاد  نمایان نکند.  همانطور  که  لباس های کار از نظر رنگ با هم متفاوت هستند در مورد ویژگی ها و خصوصیت های پارچه آن هم تفاوت هایی وجود دارد.
خطرات و ریسک هایی که در محیط کارتان وجود دارد باعث طراحی متفاوت لباس های کار می شود. هنگام طراحی، انتخاب پارچه و تولید لباس کار تمام نکات ایمنی فرد در نظر گرفته می شود تا فرد هنگام مواجه شدن با خطرهای موجود در محل کار آسیب نبینید.

خرید لباس کار را براساس شغلتان انجام دهید.

نوع شغل و حرفه تان تاثیر مستقیم در خرید لباس کار دارد. اگر شما یک کارمند اداری هستید و خطر بزرگی شما را در محیط کاریتان تهدید نمی کند هم باید از یک لباس فرم یا لباس اداری استفاده کنید. این نوع پوشش برای محیط های رسمی بسیار مهم است. چرا که تاثیرگذاری شما را در محیط افزایش می دهد. به بیان دیگر اگر شما با استایل اسپرت یا معمولی در محل کار رسمی خود وارد شوید کسی شما را جدی نمی گیرید. اما با پوشیدن لباس فرم می توانید نگاه اطرافیان به خود را عوض کنید.
اگر شغل شما رسیک های بیشتری به همراه دارد باید دقت بیشتری در زمان خرید لباس کار به کار ببرید. لباس کار یک برق کار یا محیط هایی که افراد با جریان الکتریسیته در ارتباط هستند نیاز به لباس کار عایق دارند. شما به یک کفش و دستکش ایمنی هم نیاز دارید. لباس کار باید برای شما یک نوع پوشش عایقی ایجاد کند تا جریانات برق به هیچ وجه به بدنتان نفوذ نکند. در خرید این لباس دقت کنید که از تکه های کوچک اما فلزی به هیچ وجه استفاده نشده باشد. بهترین نوع پارچه برای این نوع لباس شما کتان بدون زیپ و دکمه فلزی است.

لباس کار مهندسی
دمای محیط و آب و هوایی که شخص در آنجا مشغول به فعالیت است در خرید لباس کار بسیار تاثیرگذار است. در محیط های گرم شما به لباسی نیاز دارید که نازک باشد اما با کیفیت. الیاف طبیعی نسوز بهترین گزینه برای انتخاب است. لباستان باید کمی آزاد باشد و به بدن نچسبد. یک جریان هوایی بین بدن و محیط بیرون ایجاد شود تا پوست بدنتان راهی برای تنفس داشته باشد. لباس شما نباید احساس گرما و تعرق مفرط ایجاد کند. این مورد باعث ایجاد کلافگی شخص خواهد شد.
یا افرادی که در محیط های سرد مانند سردخانه یا محیط های کوهستانی کار می کنند که دمای هوا در آن جا زیر صفر است نیاز به دستکش و لباسی دارند که گرم باشد و از آن ها در برابر سرما طاقت فرسای محیط مراقبت کند. لباس کار برای این افراد باید به نوعی عایق گرما و سرما باشد. سرمای محیط نتواند به درون لباس نفوذ کند و گرما بدن هم از بین نرود. در نتیجه در هنگام خرید لباس کار برای این محیط ها باید لباسی را انتخاب کنید که چند لایه باشد. البته این تعداد لایه ها نباید تحرک و کارایی را برای شخص سخت کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله ایمنی در رانندگی را از دست ندهید!

لباس فردی که در کنار دریا کار می کند اما در دو منطقه جغرافیایی مثلا شمال و جنوب کشور هم متفاوت است. لباس کار بادی ضد آب باشد و آب به درون لباس نفوذ نکند. هنگام خرید لباس کار به سمت لباس کارهای بارانی بروید تا این خصوصیت را برای خودتان رقم بزنید. این جنس شاید برای فردی که در جنوب کار می کند مناسب نباشد. آن ها به لباس نازکتری نیاز دارند.

لباس کار
در طراحی لباس های کار نکات بهداشتی هم باید رعایت شده باشد. مثلا جیب یا کمربند ندارد. جیب می تواند منبع تجمع آلودگی باشد و این آلودگی به بدن سرایت و حساسیت های پوستی ایجاد می کند. هنگام خرید لباس کار دقت نمایید که نکات بهداشتی هم در آن رعایت شده باشد.
در هنگام خرید سعی کنید آن را پرو کنید. باید در پوشیدن و بیرون آوردن آن احساس راحتی کنید. این لباس باید فیت تنتان باشد تا هم از نظر ایمنی و هم از نظر کارایی کامل باشد.
اگر هنگام خرید لباس کار کمی دقت کنید می توانید لباسی را انتخاب کنید که بالاترین میزان کارایی را برایتان به ارمغان بیاورد. کیفیت و استاندارد بودن لباس کار را مدنظر قرار دهید و اگر می خواهید یک لباس کار با قیمت مناسب خریداری کنید پیشنهاد میکنیم به فروشگاه یونکس مراجعه کنید تا بتوانید خرید مطمئنی انجام دهید.

Rate this post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.