عینک جوشکاری اتوماتیک چیست؟ + معرفی بهترین عینک‌های جوشکاری

- Advertisement -

عینک جوشکاری اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟ چرا باید از عینک جوشکاری اتوماتیک استفاده کنیم؟

در هر شغل و هر کاری، اولین نکته ای که باید به آن به صورت ویژه توجه کنیم، ایمنی کار است. ایمنی، بخش جدا نشدنی کار ها است. امروزه خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی، انواع محافظ های شخصی شامل ابزار، موانع و مواردی هم‌چون عینک جوشکاری اتوماتیک، که موضوع امروز مقاله ماست، در بازار موجود است.

به عنوان مثال، در صنعت جوشکاری اگر ابزار آلاتی مثل عینک ایمنی نداشته باشیم؛ نمی توانیم به کارهای جوشکاری انجام دهیم. امروز در این مقاله می خواهیم اطلاعات تکمیلی در مورد عینک جوشکاری اتوماتیک ارائه دهیم.

چرا از عینک جوشکاری استفاده می کنیم؟

در حین جوشکاری، نوری نامرئی ایجاد می شود که برای چشم انسان، مضر است. پرتوهای نامرئی هم چون اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش که در حین جوشکاری به وجود می آید؛ خطرات بسیار زیادی برای چشم به وجود می آورند. افراد فکر می‌کنند که چون این تشعشعات دیده نمی‌شوند اهمیتی ندارند؛ اما در طولانی مدت بر روی بینایی و حتی مغز شخص تاثیر گذاشته و خسارت های جبران ناپذیری ایجاد می کند.

عینک جوشکاری از چشم چگونه محافظت می کند؟

عینک جوشکاری اتوماتیک از چند لایه تشکیل شده که سلامت چشم و بینایی شما را تامین می کند. به گفته انجمن بینایی آمریکا، سالانه بیش از ۲ میلیون نفر به چشم خود در محل کار آسیب وارد می کنند. این نوع عینک‌ یا ماسک جوشکاری از خطرات مختلفی مانند گرما و جرقه هم محافظت می کند.

طبق همین تحقیقات، یک چهارم از آسیب هایی به وجود آمده، به دلیل آسیب هایی بوده که در جوشکاری به وجود آمده است. کسانی بیشتر در معرض خطر هستند کارگران و مهندسین هستند. متأسفانه، کارگران به دلیل اطلاع نداشتن از خطرات یاد شده، از عینک جوشکاری اتوماتیک استفاده نمی کنند. کارگران حتما باید بدانند که صدماتی که به چشم وارد می شود مربوط به جوشکاری از منابع مختلفی نشأت میگیرد:

  • آسیب مکانیکی به وجود آمده حاصل از برخورد ذرات پرتابی و خرد شده
  • سوختگی‌های فتوشیمیایی حاصل از نور شدید آبی، از اشعه ماوراء بنفش (UV)، اشعه مادون قرمز.
  • سوختگی شیمیایی حاصل از دود و مواد شیمیایی.

عینک جوشکاری

معرفی عینک جوشکاری اتوماتیک

این عینک ها برای جوشکاری ایمن تر و آسان تر تولید و طراحی شده است. به کمک عینک جوشکاری اتوماتیک، دیگر نیاز نیست که عینک را از روی چشمان‌تان بردارید زیرا با همین عینک ها می توانید جلوی خود را به وضوح و با همه ی جزییات ببینید. این کار سبب می شود که چشم شما کم تر در معرض خطر در مقابل اشعه های نامرئی قرار بگیرد.

مزیت استفاده اصلی استفاده از این عینک‌ها، این است که فرد جوشکار دیگر نیاز ندارد که به طور دائم به تنظیم موقعیت کلاه خود به صورت دستی بپردازد. این کار باعث می شود که علاوه بر صرفه جویی در وقت، خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض نورهای مضر نامرئی هم کاهش پیدا می کند.

مشخصات بهترین عینک جوشکاری اتوماتیک

یکی از مواردی که در زمان تهیه عینک جوشکاری اتوماتیک باید به آن توجه نمود، انتخاب بهترین عینک با توجه به کاربردها و همچنین مزایای آن است. در خرید این نوع عینک‌ها معیارهایی وجود دارد که شما باید بر اساس آن‌ها محصول مورد نظر را انتخاب کنید. ما در زیر به بعضی از مهم‌ترین این عوامل اشاره نموده‌ایم.

  • جنس عینک جوشکاری اتوماتیک: از اصلی ترین مواردی که در زمان خرید این عینک ها باید در نظر گرفت، جنس آن است. مواد اولیه مرغوب در زمان تولید و همچنین استفاده از ماشین آلات به روز صنعتی می‌ تواند در جنس عینک و نتیجه نهایی کار، بسیار تعیین کننده باشد.
  • قابلیت‌های منحصر به فرد: وجود ویژگی ها و قابلیت های مختلف در عینک، کاملا در انتخاب شما موثر خواهد بود. برای نمونه وجود شیشه دودی بسیار به جوشکاران کمک نموده و در کار آنها تاثیرگذار خواهد بود.
  • ابعاد و وزن: وجود وزن سبک برای قرار گرفتن بر روی بینی به مدت طولانی و همچنین ابعاد مناسب برای پوشش کامل صورت، از موارد مهمی هستند که در زمان تهیه عینک جوشکاری اتوماتیک باید در نظر گرفته شود.
  • گارانتی: خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر یکی از عوامل اطمینان خاطر خریداران برای انتخاب و تهیه این نوع عینک ها می باشد. افراد در صورت وجود مشکل در عینک با بهره مندی از گارانتی معتبر، می توانند به راحتی عینک را تعمیر نموده و یا حتی تعویض کنند.

عینک ایمنی جوشکاری

قیمت عینک جوشکاری اتوماتیک

همچون سایر محصولات، تنوع قیمت در عینک جوشکاری اتوماتیک هم بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. اگر قصد خرید عینک جوشکاری دارید، حتما توصیه می‌کنیم که یک مدل اتوماتیک آن را تهیه کنید. مزیت این عینک ها را در در قسمت قبل به آن اشاره کردیم. قیمت عینک جوشکاری اتوماتیک با توجه به برند آن، جنس بدنه و عواملی از این دست متفاوت است.

خرید عینک جوشکاری اتوماتیک از یونکس

خرید از شرکت و فروشگاه اینترنتی یونکس به دلیل تنوع بالای محصولات در این دسته و سایر محصولات ایمنی می‌تواند یک تجربه عالی در اختیار شما بگذارد. برای خرید، بررسی و آشنایی بیشتر با محصولات ایمنی ما از جمله لباس کار، کفش کار ایمنی، عینک محافظ چشم و سایر ابزار آلات ایمنی حتما به صفحات ما مراجعه کنید.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت کلاه‌های ایمنی صنعتی چیست را مطالعه کنید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.