راهنمای کامل خرید لباس کار یکسره

- Advertisement -

لباس کار یکسره از محبوب‌ترین انواع لباس کار رایج است. در اهمیت استفاده از لباس کار مناسب در محل کار تا کنون مطالب زیادی گفته شده است. بی‌تردد لباس‌های عادی روزمره به دلایل گوناگونی برای استفاده‌ی حرفه‌ای در محل کار مناسب نیستند. این امر در مورد کارهای فنی و صنعتی نمود ویژه‌ای پیدا می‌کند. چرا که علاوه بر آسیب دیدن لباس‌های عادی در هنگام کار (پارگی، کثیفی، سوختگی و یا کهنگی زودرس) و ایجاد زحمت برای مصرف‌ کننده، برای وی مخاطره آمیز هم هستند.

دلایل محبوبیت لباس کار یکسره

گفتیم که مدل های لباس کار یکسره میان کارگران محبوبترند. دلایل این امر را باید در سهولت استفاده در هنگام کار و نیز کم‌ دردسر بودن این نوع لباس‌ ها جستجو کرد. در لباس‌ های یکسره، احتمال گیر کردن به زائده‌ های فیزیکی گوناگون پایین‌تر بوده و به همین دلیل، احتمال بروز حادثه کاهش می‌یابد.
علاوه بر این، تبادل حرارتی و همرفت درون لباس کار های یکسره، آسان‌تر بوده و تعادل دمایی در آن راحت‌تر استفاق می‌افتد. این لباس را می‌توان روی دیگر لباس‌ها هم بر تن کرد که مزیت مضاعفی به شمار می‌رود. (شما می توانید برای خرید لباس کار یکسره به سایت یونکس مراجعه کنید.)

انواع لباس کار یکسره

لباس‌های یکسره کار را می‌توان بر اساس نوع کاربری، جنس آن‌ها، فصل استفاده و بسیاری موارد دیگر دسته‌بندی کرد. پراقبال‌ترن انواع لباس‌های کار یکسره شامل این موارد هستند.

لباس کار یکسره لی

انپارچه را نخستین بار دریانوردان ونیزی مورد استفاده قرار دادند. اما محبوبیت آن در امریکا موجب شد تا به شدت در سراسر آن شناخته گردند. پارچه‌ی لی، پارچه‌ای با مقاومت بالا در برابر حرارت و سوختگی، و همچنین ساییدگی و پارگی است. اما برای تبادل حرارتی با بیرون خیلی خوب نیست. به همین علت برای کار در محیط‌های گرم خیلی خوب به شمار نمی‌رود.

لباس کار یکسره کتان

وقتی از کتان صحبت می‌کنیم، منظور ما الیافی است که از Cotton یا همان ساقه گیاه کتان به دست آمده‌اند. این لباس‌ها از جمله‌ی راحت‌ترین لباس‌های کار می‌باشند. مزیت مهم پارچه کتان، ضدحساسیت بودن و تبادل گرمایی خوب با محیط است.

لباس کار یکسره زنانه

بر خلاف چیزی که شاید برخی تصور کنند، بانوان نیز در کنار مردان و پا به پای آنان در صنعت مشغول فعالیت هستند. به همین علت برخی از الگوهای لباس‌های کار به شکل ویژه برای خانم‌ها طراحی می‌گردند. این الگو برای ایشان آزادی و راحتی بیشتری را در هنگام کار فراهم می‌سازند.

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره مهندسی تابستانی

لباس‌‌ّای کاری که برای تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند باید تبادل گرمایی خوبی داشته، و توانایی جذب رطوبت بالایی هم داشته باشند. به همین دلیل در این لباس‌ها بهتر است از الیاف طبیعی، مانند ویسکوز (در ترکیب با پنبه) یا کتان استفاده شود. آستین بلند یا کوتاه بودن لباس بسته به محیط استفاده متفاوت است. اگر در محیطّای باز کار می‌کنید، احتمالا بهتر است تا از البسه آستین بلند استفاده کنید.

لباس کار یکسره جوشکاری

لباس کار یکسره جوشکاری باید در برابر حرارت (و در جوشکاری با قوس، در برابر جریان الکتریسیته) مقاوم باشد.

خصوصیات لباس کار یکسره

جنس البسه یکسره می‌تواند از منشا‌های گوناگونی باشد. با این وجود برخی الیاف از دیگران، رایج‌تر محسوب می‌شوند. الیاف یاد شده شامل این موارد هستند:
• کتان
• ویسکوز (به دست آمده از فرآوری تیشوهای با منشأ چوب مانند تفاله نیشکر، خمیر کاغذ، لینتر و مواد گیاهی دیگر که سلولز بالایی داشته باشند)
• الیاف مصنوعی (شامل پلی‌استرها، پلی‌آمیدها، یا فیلامنت‌ها)
همچنین از ترکیب این الیاف پارچه‌های گوناگون دیگری هم تولید می‌گردند. مهم‌ترین این پارچه‌ها شامل پارچه تترون (ویسکوز و پلی‌استر)، ترگال (مشابه تترون اما دارای تراکم و ضخامت بیشتر) و فلامنت کجراه (اشاره به نوع بافته‌شدن تار و پود) هستند.

البته ممکن است برای بهینه‌سازی لباس‌های کار در مواردی خاص، از الیافی غیرعادی نیز بهره برده شود. مثلا بهره‌گیری آزبست یا آلومینیوم در لباس‌های کارگران ریخته‌گری‌های ذوب فلزات امری رایج است. جز آن، لباس کار یکسره در محیط‌هایی که مخاطرات ناشی از آلودگی‌های ش.م.ر یا غبار مستعد انفجار وجود دارد، بیاد از لباس‌های بدون آستردوزی، لبه‌دار و جیب استفاده گردد.

جز آن، در صورتی که محیط محتوی آلودگیهای مایع شیمیایی است، لباس باید ضد نفوذ مایعات بوده و فاقد منفذ باشد. خاصیت ضدالکتریسیته ساکن بودن هم به شدت دارای اهمیت بوده و باید به آن توجه کافی، مبذول گردد.

همچنین در کلیه‌ی موارد استفاده از چسب لباس نسبت به زیپ و زیپ نسبت به دکمه ارجحیت دارد. دوخت لباس کار نیز باید با لایه‌دوزی، چندباره و محکم باشد. معمولا برای دوخت، از نخ‌های وینیل استفاده می‌گردد.

انتخاب لباس کار یکسره

علت استفاده از لباس ‌کار و میزان بالای فروش عمده لباس کار یکسره چیست؟

علت اینکه در محیط‌های کار استفاده از لباس کار ضروری است و فروش عمده لباس کار یکسره بالاست به مواردی بر‌می‌گردد که در ادامه این موارد را بیان می کنیم.

  • حفظ ایمنی و حفظ جان کارکنان در هنگام کار
  • رعایت نظم و یکدستی و متحدالشکل شدن کارکنان در مجموعه
  • شناسایی راحت کارکنان هر مجموعه از افراد دیگر
  • درج لوگوی مجموعه بر روی لباس‌ کار کارکنان نوعی تبلیغ برای مجموعه محسوب می‌شود.
  • ایجاد و بالا بردن حس مسئولیت‌پذیری در کارکنان
  • با داشتن لباس ‌کار افراد دیگر شغل های مختلف را می‌شناسند. مثلا پزشک با لباس سفید شناخته می شود. یا فرد نظامی با لباس مخصوص خود شناخته می شود.
  • یکی دیگر از دلایلی که فروش عمده لباس کار یکسره طرفدار زیادی دارد این است که با خرید عمده هزینه‌ تمام شده برای کارفرماها کمتر می‌شود و از نظر صرفه اقتصادی برای مجموعه بهتر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی‌های انواع جلیقه خبرنگاری را مطالعه کنید.

قیمت لباس کار یکسره خوب

قیمت لباس کار یکسره می‌تواند بسته به عوامل گوناگون باشد. مانند دیگر انواع پوشاک، برند و کشور تولیدکننده از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت یک لباس کار یکسره هستند. به طور کلی، کشورهای عمده تولید کننده‌ی البسه در جهان، شامل چین و کشورهای جنوب شرق آسیا می‌باشند.
البته ممکن است محصولات برخی کشورهای جهان شمال (اروپا و امریکای شمالی) را نیز در بازار ملاحظه کنید. معمولا این گونه البسه، از انواع خاص با کاربری‌های ویژه هستند و قیمت بالایی هم دارند. بنابراین ترجیح بر آن است تا از این دسته تنها در مصارف خاص بهره برده شود.
دیگر عامل مؤثر در هزینه‌ی لباس کار یکسره را باید در نوع جنس و کیفیت الیاف آن جستجو کرد. توجه داشته باشید که وقتی از پنبه یا ویسکوز صحبت می‌کنیم، تنها در حال اشاره به منشا پارچه‌ی لباس هستیم. ممکن است دو نوع پارچه‌ی پنبه‌ای مختلف کیفیت و قیمتهای متفاوتی داشته باشند.
همین امر در مورد پلی‌استرها یا پلی‌آمیدها هم صادق است. چرا که هر دو این نام‌ها، اسامی گروهی از پلیمرهای مناسب برای تولید پارچه می‌باشند. علاوه بر آن، تراکم تار و پود پارچه هم در کیفیت و قیمت لباس مهم است.

مراکز فروش عمده لباس کار یکسره

اگر مسئول خرید مجموعه ای هستید و یا کارفرمایی هستید که می‌خواهید برای پرسنل خود لباس‌ کار تهیه کنید و یا اینکه خودتان به صورت شخصی برای خودتان می‌خواهید لباس کار تهیه کنید، می توانید به فروشگاه های لباس‌ کار که معمولا در مرکز شهر(میدان حسن آباد) واقع شده است بروید و در میان انبوهی از فروشگاه ها و مدل های مختلف، لباس‌ کار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

اما همانطور که همه می دانید رفت‌و‌آمد کردن و خرید حضوری بسیار وقت‌گیر است. مخصوصا وقتی مشغول به کار باشید و یا کارفرما باشید قطعا کارهای مهم‌تری از گشت و گذار در میان مراکز فروش عمده لباس کار یکسره و خرید لباس کار دارید.

راه بهتر و آسان تر این است که از طریق فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید کنید. یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فروش عمده لباس کار یکسره یونکس است. به بخش فروشگاه های سایت مراجعه کنید و انواع لباس کار در طرح ها و رنگ ها و ساز های مختلف موجود است.

شما بعد از اینکه لباس‌ کار مورد نیاز خود را انتخاب کردید برای خرید نهایی می توانید با تیم پشتیبانی نیز تماس بگیرید تا چنانچه موارد خاصی یا نقطه نظری دارید آن را با مشاوران یونکس در میان بگذارید.

معایب استفاده از لباس کار یکسره

یکی از پر کاربرد ترین لباس های ایمنی لباس کار یکسره است. این نوع لباس کار در مدل های مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار می شود. اگر بخواهیم کمی جزئی تر به بررسی ویژگی های لباس کار یکسره بپردازیم باید بگوییم که در دسترس بودن و کاربری ساده این لباس باعث محبوبیت فراوان آن شده است.

با این حال چنین لباسی هم دارای عیب های منحصر به فرد خواهند بود. نکته ای که باید به آن توجه بسیاری داشت، سایز و اندازه لباس کار یکسره است. به بیان دیگر اگر لباس کار یکسره به طور دقیق به سایز افراد و کارکنان نباشد باعث از بین رفتن تمرکز، کلافگی و حواس پرتی آن ها خواهد شد.

نکته دیگر از ویژگی های لباس کار یکسره، استاندارد و تاییدیه های این لباس است. حتما توجه داشته باشید که لباس های کار یکسره حتما دارای تاییدیه و استاندارد های لازم باشند، چرا که این چنین استاندارد ها مانند تاییدیه هایی بر کارایی لباس های ایمنی هستند.

به بیان دیگر نبود چنین استاندارد و تاییدیه هایی می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی شود، لباس های استاندارد باید توانایی مقاومت در برابر تهدیدات و خطرات موجود در محیط کاری را داشته باشد، تصور کنید لباس ایمنی شما چنین استانداردی ندارد، به جرئت می توان بیان کرد که جان شما در لباس یکسره غیر استاندارد در خطر است.

همچنین باید توجه داشت که لباس خریداری شده حتما باید مناسب شغل افراد و کارکنان باشد، همانطور که می دانید این لباس ها در انواع مختلفی تولید میشوند، از این رو هر یک از آن ها دارای ویژگی هایی منحصر به فرد است. افراد می توانند با اطلاع داشتن از تهدیدات و خطرات احتمالی در محیط کاری خود به راحتی لباس کار یکسره مناسب خود را انتخاب و آن را خریداری نمایند.

خرید لباس کار یکسره با کیفیت

اگر قصد خرید لباس کار یکسره با بهترین کیفیت را دارد، توصیه‌ی نگارنده اعتماد به یک فروشگاه معتبر و معتمد است. حتی حرفه‌ای‌ترین افراد متخصص در تشخیص کیفیت البسه هم ممکن است در مقابل برخی اجناس به ظاهر باکیفیت، فریب بخورند. به همین علت بهتر است اصلا از ابتدا وارد چنین شرایطی نشده و از جایی خرید کنید که بتواند کاملا به کیفیت کالای ارائه شده، اطمینان داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی یونکس به عنوان کسب و کاری متمرکز بر عرضه‌ی البسه و تجهیزات ایمنی کاری صنعتی، افتخار این را دارد که با بیش از پانزده سال سابقه‌ی درخشان در خدمت شما عزیزان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصولات ما، از صفحه‌ی محصولات دیدن فرمایید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
2 نظرات
  1. پروانه معینی می گوید

    چقدر جذاب و ساده اطلاعات رو گفتین ممنون از مقاله خوبتون 🙂
    منم اتفاقا یه رپورتاژ خونده بودم نوشته بود لباس کارها باید استاندارد EN ISO 13688 داشته باشن اگه بخوایم کیفیتش خوب باشه، فکر کنم توی اقتصاد آفرین نوشته بود.
    خواستم بدونم شما هم تائید میکنید این استاندارد رو؟؟

    1. تیم محتوا یونکس می گوید

      ممنون از دیدگاه شما
      البته استاندارد EN ISO 13688 الزامات عملکرد کلی برای ارگونومی، ایمنی، تعیین اندازه، پیری، سازگاری و نشانه‌های لباس محافظ هست و باید با سایر استانداردها در کنار هم قرار بگیرند نه به تنهایی.
      با توجه به کارکرد لباس و محل استفاده استانداردهای مختلفی میتونه رعایت بشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.