هنگام خرید لباس کار باید به چه مواردی دقت کنیم؟

هنگام ورزش چه لباسی به تن می کنید؟ برای مهمانی ها چه نوع لباسی را می پسندید؟ آیا قبول می کنید که لباس ورزشی را برای مهمانی استفاده کنید یا پیراهن شلواری که برای مهمانی می پوشید را برای سالن های ورزشی استفاده کنید؟ قطعا تمام جواب ها منفی است. حالا برای محیط کار چه نوعی لباسی را انتخاب میکنید؟ لباسی که شما برای محیط کار به تن می کنید، علاوه بر نشان دادن شخصیت حرفه ای خود از بدنتان هم مراقبت می کند را لباس کار می گویند.

این نوع لباس ها با توجه به خطرات و چالش هایی که در محیط وجود دارد طراحی و تولید می شود تا بتواند از شما محافظت کند. پس در نتیجه لباس های متفاوتی برای کار وجود دارد که شما باید نوع آن را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید یک لباس کار مقرون به صرفه و مناسب با حرفه تان خریداری کنید خواندن این مقاله را پیشنهاد میکنیم. در این مقاله ویژگی هایی که یک لباس مناسب کار باید داشته باشد را توضیح خواهیم داد تا هنگام خرید لباس کار حرفه ای تر رفتار کنید.

نکات مهم در خرید لباس کار

نکات خرید لباس کار چیست؟

هنگام خرید لباس کار سایزی که انتخاب می کنید بسیار مهم است. دوست دارید لباس تان کمی آزاد باشد و آن را سایز بزرگتر انتخاب می کنید؟ در برخی مشاغل خرید لباس کار گشاد به هیچ وجه توصیه نمی شود. لباس بزرگتر از سایزتان نمی تواند دقیقا روی قسمت های مختلف بدن قرار بگیرید در نتیجه نمی تواند به درستی مراقبت کند. در مورد لباس های کوچیک هم داستان متفاوت خواهد بود. این نوع لباس موجب ایجاد محدودیت های حرکتی خواهد شد و احساس کلافگی در فرد ایجاد می کند.

لباس کار معمولی یک کاپشن و شلوار است اما اگر بخواهید یک خرید لباس کار کاملی داشته باشید باید با توجه به کارتان کفش و دستکش کار و عینک ایمنی هم تهیه کنید. اما در مورد لباس کار می توانید یک لباس آستین بلند یا کوتاه انتخاب کنید. اما ما به شما پیشنهاد می دهیم که نوع آستین بلند آن را انتخاب کنید تا بتواند از دست هایتان هم مراقبت انجام شود.

هنگام خرید لباس کار به جنس پارچه دقت کنید. جنس لباس کار نباید در شست و شوهایی که انجام می شود کیفیت و ظاهر خود را از دست بدهد. جنس لباس به نوع شغل شما بستگی دارد اما باید به گونه ای طراحی شود که احساس راحتی و ایمنی در فرد ایجاد کند.

اگر در یک محیط گرم و کنار حرارت مشغول به فعالیت هستید سعی کنید هنگام خرید لباس کار دقت کنید که جنس لباستان از الیاف طبیعی باشد تا بدن بتواند نفس بکشد. لباسی که از جنس الیاف طبیعی است می تواند جریان هوا بین لباس و بدن ایجاد کند. در ضمن این نوع لباس باید نسوز باشد که در برابر حرارت از بین نرود.

پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم تولید لباس کار را مطالعه کنید.

انواع لباس کار

اگر شما در محیط کاری تان با برق در ارتباط هستید هنگام خرید لباس کار دقت کنید که از اجسام فلزی در تهیه و تولید لباس استفاده نشده باشد. این نوع اجسام لباس شما را رسانا می کند و می تواند برق را به داخل عبور دهد. بهتر است لباس کارتان به جای زیپ دکمه و چسب لباس داشته باشد.

افرادی که در محیط های سرد مشغول به کار هستند نیازمند لباسی می باشند که عایق گرما و سرما باشد. این نوع لباس کمی ضخیم است و چند لایه. در بین لایه ها از پشم شیشه استفاده شده تا گرمای بدن فرد  را  به  بیرون  منتقل  نکند و  از  طرفی سرمای ناخوشایند محیط هم به داخل لباس کار نفوذ نکند.

اگر شما در محیط هایی فعالیت می کنید که به ناچار با مواد شیمیایی سروکار دارید باید هنگام خرید لباس کار نوع یک سره آن را انتخاب کنید. جنس این لباس باید از پلیمر باشد تا مواد شیمیایی به داخل نفوذ نکنند. لباس پلیمری زمانی که در مجاورت با  مواد شیمیایی قرار می گیرند تغییر حالت نمی دهند و کیفیت خود را حفظ می کنند. دستکش کاری که شما باید استفاده کنید هم باید از جنس پلیمر باشد. لباس کارهایی از جنس pvc هم می تواند گزینه خوبی برای انتخاب این نوع لباس باشد. افرادی که در این نوع محیط ها مشغول به فعالیت هستند باید از ماسک و عینک ایمنی هم استفاده کنند تا راه های نفوذ مواد شیمیایی و گازهای متصاعد شده از آن را ببندند. 

هنگام خرید لباس کار به رنگ آن هم توجه کنید. این لباس در چه موقعیتی می خواهد استفاده شود. بیشتر لباس ها دارای رنگ تیره مانند مشکی و سرمه ای هستند. اگر دقت کنید نوارهای شبرنگ در این  لباس ها به کار رفته است تا فرد در تاریکی شب قابل شناسایی باشد. در مورد رنگ لباس مشاغلی که در شیفت شب مشغول به فعالیت هستند باید از سبز یا نارنجی شب نما باشد. مانند پاکبانان، پلیس ها و آتش نشان ها. این افراد به لباسی نیاز دارند که در مواقع و موقعیت های تاریک قابل رویت باشند. 

هنگام خرید لباس کار دقت کنید که استاندارد و با کیفیت باشد و اگر فروشگاهی می خواهید که بتوانید خرید لباس کار را با قیمت مناسب انجام دهید ما به شما یونکس را معرفی می کنیم.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
1 نظر
  1. Houston Druetta می گوید

    Terrific report! Very enlightening and very well composed. You lined The subject in good detail and offered superb examples to back again up your details. This article will be a great source for anyone searching To find out more with regard to the matter. Many thanks for The nice function!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.