طلق محافظ صورت شفاف چه مشخصات و نکاتی دارد؟

- Advertisement -

چشم شما از مهم‌ترین ارگان های بدن شما، دارای ساختاری پیچیده است و ارتباط شما را با محیط اطرافتان ممکن و ساده می‌کند و درک جهان اطراف را برای شما ممکن می‌سازد.  همانطور که می‌دانید هرساله هزاران نفر در اثر پرتاب اشیا و اجسام مختلف نابینا می‌شوند و یا به بینایی آن‌ها آسیب جدی وارد می‌شود؛ اما این آسیب‌ها میتواند به سادگی و با استفاده از لوازم محافظتی کار مانند شیلد ها و طلق محافظ صورت شفاف، از بروز این حوادث جوگیری شود.

در محیط‌های کاری که معمولا خطرات زیادی مثل پرت شدن تراشه، رنگ‌های شیمیایی، جرقه و موارد بسیار زیاد دیگر وجود دارد، تامین امنیت و سلامتی کارکنان الویت کارفرما است و توصیه می‌شود حتما از لوازم ایمنی و محافظتی استفاده شود تا جان کارکنان به خطر نیفتد.

شیلدها و ماسک طلقی صورت انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها وظیفه محافظت در برابر دسته‌ خاصی از حوادث را دارند. برای مثال برخی از شیلدها وظیفه محافظت در برابر خطرات شیمیایی، برخی دیگر محافظت در برابر جرقه و جریان الکتریکی و برخی در برابر سایش و ضربه را دارند. 

مقاله پیشنهادی: ماسک طلقی صورت چیست؟

مشخصات ظاهری طلق محافظ صورت شفاف

طلق محافظ صورت در حقیقت از اجزای شیلد صورت است که دارای انواع شفاف و غیر شفاف است و نوع شفاف آن در مصارف زیادی هم‌چون پزشکی، صنعتی و آزمایشگاهی کاربرد دارد. این طلق معمولا از جنس پلی کربنات است که معمولا دارای ضخامت ۱ تا ۲ میلی‌متر هستند، این محصولات معمولا در برابر ضربه و حرارت بسیار مقاوم است، وزن حدودی آن‌ها چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم است و به نوعی معمولا طوری طراحی می‌شوند که مزاحمتی برای افراد در حین کار کردن به وجود نیاورند.

 هم‌چنین ضدجرقه می‌باشد؛ از دیگر ویژگی های این طلق میتوان به این اشاره کرد که در دمای -۵ تا ۵۵ درجه سانتی گراد می‌تواند به خوبی از اجزای صورت شما محافظت کند، ازین رو کاملا مناسب برای کارکنان صنعت برق و نیروگاه های تولید برق است.

طلق محافظ صورت شفاف به صورت عمودی از جلوی صورت، به صورت عمودی به سمت بالای سر قرار میگیرد و حالت متحرک دارد. این طلق وظیفه محافظت از اجزای صورت را در برابر حوادث دارد.

 

نکاتی که بهتر است در مورد طلق محافظ صورت شفاف رعایت کنید

  • در صورت ضربه دیدن این نوع طلق‌ها، مقاومت آن‌ها کم می‌شود و بهتر است با یک طلق محافظ صورت نو تعویض کنید.
  • طلق محافظ صورت خود را به مدت طولانی در مقابل آفتاب قرار ندهید، این کار از مقاومت آن‌ها می‌کاهد.
  • در هنگام انبار کردن طلق محافظ صورت شفاف آن‌ها را به صورت فشرده و تحت فشار زیاد قرار ندهید چراکه این کار هم از مقاومت آن‌ها میکاهد.
  • اگر از عینک استفاده میکنید هم میتوانید از این ابزار حفاظتی استفاده کنید، چرا که فضای داخلی آن به گونه‌ای است که عینک به راحتی درون آن جای میگیرد و حتی با ماسک هم می‌توان به راحتی نفس کشید.
  • معمولا اکثر مدل‌های طلق صورت شفاف، مناسب کار در مقابل نور شدید نیستند و بیشتر مناسب کار در محیط‌های بسته هستند.
  • این طلق از چشم در برابر تشعشعات مادون قرمز نیز محافظت می‌کند.
  • این طلق‌ها را به دفعات می‌توان مورد استفاده قرار داد و با یک‌بار هزینه کردن، تا مدت‌های طولانی می‌توان از آن استفاده کرد.
  • برای کاربریهای مختلف باید نوع مناسب شیلد را انتخاب کرد؛ برای مثال برای جوشکاری و کوره بهتر است که از طلق محافظ صورت شفاف استفاده نکنید و از نوع دودی رنگ یا رنگی آن استفاده کنید.
  • در صورت ضربه دیدن طلق میتوانید از طلق یدکی که دارای قیمت مناسب‌تری است استفاده کنید.

قسمت‌های مختلف طلق محافظ صورت شفاف

قسمت های تشکیل دهنده این وسیله شامل هدگیر و طلق است که طلق آن، همانطور که اشاره شد مقاومت مناسبی در برابر ضربه و حرارت و همچنین اجسام تیز دارد و دلیل آن هم جنس موادی است که طلق از آن ساخته شده است که معمولاً پلی کربنات است. 

پلی کربنات در کنار شفافیت بالا و دید عالی از مقاومت خوبی نیز برخوردار است و به راحتی شکسته و خرد نمی‌شود. همچنین قطعه دیگر که شامل هد و بند می باشد جنس آن از ABS است و قابل تنظیم در سایز و اندازه دلخواه شماست، به طوری که برای کار احساس راحتیی کنید و دچار مشکل نشوید.

از این نوع طلق محافظ صورت شفاف میتوان در مشاغل متعددی مثل تراشکاری (ماسک جوشکاری)، سنگ‌بری، شیشه‌بری، چمن‌زنی، آزمایشگاه‌ها، آهنگری، برقکاری، دندان‌پزشکی، نجاری، کارخانه‌جات و کارخانه‌ها استفاده کرد و بدین وسیله امنیت جان کارکنان را افزایش داد.مجموعه ایمنی یونکس

 

مجموعه ایمنی یونکس دارای ۱۵ سال سابقه درخشان در تولید و پخش انواع لوازم امنیتی با بالاترین کیفیت و تنوع آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در جهت بالا بردن امنیت و ایمنی محل کار شماست. همانطور که می‌دانید ایمنی یک اصل غیر قابل انکار در هر صنعتی است و مجموعه یونکس همیشه به دنبال آن بوده است که در صنعت کشور دچار هیچ گونه حوادثی نگردیم.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید دستکش ایمنی برق را مطالعه کنید.

 

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.