رعایت اصول ایمنی در زمان استفاده از سنگ پرس و دستگاه برش

رعایت اصول ایمنی در زمان استفاده از سنگ پرس و دستگاه برش

 نحوه ی استفاده از سنگ پرس و دستگاه برش را باید به کارگران آموزش داد و با تهیه ی تجهیزات ایمنی باید از میزان خطرات موجود کم کرد. اداره ی ایمنی و سلامت شغلی (OSHA) پیشنهاد می کند که با طرح سوال های ایمنی از کارکنان خود آنها را با خطرات استفاده از سنگ پرس و دستگاه برش آشنا کنید. بعضی از سوالاتی که می توانید ازکارکنان خود بپرسید به شرح زیر می باشد:

  • آیا پیش از استفاده ایمنی دستگاه مورد ارزیابی قرا گرفته؟
  • آیا احتمال اینکه بدن یک فرد با تیغه های دستگاه در حال کار تماس پیدا کند وجود دارد؟
  • آیا امکان پرتاب ذرات به سمت افراد وجود دارد و اینکه از این ناحیه خطر کسی را تهدید می کند؟
  • آیا دستگاه یا وسیله ی برش، سپر و حفاظ ایمنی دارد؟
  • آیا استفاده از سپر و محافظ ایمنی می تواند ایمنی افراد را تامین کند؟

اصول ایمنی

از این جهت، اداره ی ایمنی و سلامت شغلی یا OSHA توصیه می کند کسانی که با سنگ پرس و دستگاه برش کار می کنند به نکات زیر توجه کنند:

  • با استفاده و نصب گارد یا محافظ دستگاه، ایمنی کارکنان و کارگران خود را در برابر قسمت های متحرک دستگاه مانند تیغه ها بالا ببرید. دستگاه محافظ شامل گارد های ایمنی، دستگاه کنترل و کنترل های ایمنی الکتریک می باشد.
  • دستگاه و وسیله ی ایمنی خود را چک و بررسی کنید و به طور مرتب، طبق دستورات کارخانه ی سازنده، آن را تمیز کنید. حفظ و نگهداری تجهیزات ایمنی می توانند در امنیت کارگران نقش مهمی داشته باشند.
  • پس از  شناسایی خطرات احتمالی، برای  کارکنان خود  تجهیزات و وسایل  ایمنی مورد  نیاز را  تهیه کنید. برای  مثال، کارفرما می تواند با تهیه و تدارک دیدن عینک محافظ چشم و محافظ سر و صورت، خطر اصابت و برخورد ذرات و اشیای معلق در هوا به سر و صورت کارگران را کاهش دهید. همچنین استفاده از دستکش ایمنی می تواند مانع از بریدگی و خراشیدگی دست کارگران در هنگام حمل و جابجایی سنگ و بار شود. استفاده از محافظ گوش، ماسک تنفس نیز آنها را در برابر خطرات صدا و همچنین گرد و غبار محیط محافظت می کند.
  • نحوه ی استفاده درست و مناسب از دستگاه برش و سنگ پرس را به کارگران خود آموزش دهید و سطح اگاهی آنها را از خطرات و اهمیت محافظت از دستگاه (Machine-guarding) بالا ببرید. در ضمن به آنها شیوه ی گزارش دهی و استفاده از لباس و تجهیزات ایمنی و محافظ را به طور صحیح و ایمن آموزش دهید.
  • با نظارت تمام، مطمئن شوید که تنها کارگران آموزش دیده از سنگ پرس و ماشین برش استفاده می کنند. به کارگران دیگر اجازه نزدیک شدن به این دستگاه ها را در زمان کار را ندهید. از کارگران و کارکنان بخواهید که از پوشیدن زیور آلات و لباس های گشاد و یا هرچیز دیگری که به دستگاه در حال کار گیر کند خودداری کنند و از لباس کار مهندسی استفاده کنند.

استفاده از سنگ پرس و ماشین برش خطراتی را به دنبال دارد، از جمله: خطر قطع عضو، بریدگی، خراشیدگی و صدمات جدی دیگر که چشم، دست و صورت آنها را تهدید می کند. با آموزش صحیح و مناسب و تامین تجهیزات ایمنی مناسب از کارکنان و کارگران خود در محیط کار محافظت کنید.

اصول ایمنی

 

پیشنهاد می کنیم مقاله محافظت از اعضای خانواده در برابر مواد مضر و سمی محیط کار را حتما مطالعه کنید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.